انتخاب یو پی اس
اطلاعات کامل در رابطه با خرید و فروش انواع یو پی اس با برندهای ایرانی، اروپایی و آمریکایی
انتخاب یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:38 | بازدید : 266 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

انتخاب یو پی اس

,

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

قیمت یو پی اس

چرا سيستم‌هاي یو پی اس در نهايت يك انتخاب مقرون به صرفه تلقي مي‌شوند؟

سايت‌هاي مركز ديتا درصد تعويض سيستم‌هاي یو پی اس داراي ترانسفورماتور قديمي مي‌توانند به خريد بيشتر از همان سيستم‌ها راغب شوند. بنابراين بررسي هزينه كل خريد نشان مي‌دهد كه توپولوژي بدون ترانسفورماتور، مزاياي صرفه‌جويي بواسطه افزايش كارآيي عملياتي و فاكتورهاي ديگر دارند. در اين مقاله Kenny Green مدير پشتيباني فني شركت Kohler، ماهيت و سطح صرفه‌جويي‌هاي موجود را توضيح مي‌دهد. بيشتر مراكز ديتا به سيستم‌هاي یوپی اس داراي ترانسفورماتور قديمي براي تضمين كيفيت و موجوديت برق تكيه دارند. وقتي اپراتورهاي آنها بايد قابليت یو پی اس خود را ارتقاء دهند، آنها ممكن است بيشتر از همان نوع خريداري كنند، تكنولوژي در طول ساليان بهتر عمل كرده و مقرون به صرفه بوده است. بنابراين بررسي دقيق ضرورت دارد زيرا سيستم‌هاي بدون ترانسفورماتور، تكنولوژي بسيار پيشرفته‌اي با مزاياي متعدد از جمله هزينه كل پايين مي‌باشند. زيرا كارآيي عملياتي آنها و فاكتورهاي ديگر مي‌توانند بر قيمت خريد اوليه اضافي اولويت دارد. بيشتر صرفه‌جويي از افزايش صرفه‌جويي برق است همانطوري كه يك مثال ساده نشان مي‌دهد.

افزايش كارآيي عملياتي یو پی اس

در اين مقاله، يك بار KVA100 توسط دو مدول KVA120 در آرايش افزونه N+1 موازي تأمين مي‌شود، مي‌تواند نتايج را از بكارگيري بدون ترانسفورماتور با نتايج بدست آمده با استفاده از مدول‌هاي داراي ترانسفورماتور مقايسه كرد. در هر مورد، هر مدول در بار ٪42 كار مي‌كند، در اين سطح براي حل بدون ترانسفورماتور در كارآيي 96٪ كار مي‌كند در حالي كه جفت داراي ترانسفورماتور تنها 91٪ را گزارش مي‌دهد. اگر بار KVA100 آنها، فاكتور برق 8/0 دارد، آن KW80 را از UPS مي‌گيرد. روش داراي ترانسفورماتور، KW88 را از شاه‌خط اصلي براي سرويس آن مي‌گيرد در حالي كه UPS بدون ترانسفورماتور KW83 مي‌گيرد. عمليات حساب ساده، نحوة جمع افزايش كارآيي KW5 به يك كاهش حائز اهميت در يك سال را نشان مي‌دهد: KWh43800=365*24*KW5.

صرفه‌جويي. با فرض قيمت برق P/kwh0/9، اين برابر صرفه‌جويي هزينه انرژي مستقيم 3942 فرانك هر ساله مي‌باشد، صرفه‌جويي‌هاي بيشتر با كاهش اتلاف انرژي با افزايش كارآيي و پيش‌نيازهاي تهويه هوا ايجاد مي‌شود. در اين مثال، آن مي‌تواند 1000 فرانك بيشتر را در طول يك سال صرفه‌جويي كند. بر اين اساس كل صرفه‌جويي‌ها در طول 5 سال از بدون ترانسفورماتوري به ميزان 25000 فرانك مي‌باشد. عمليات بدون ترانسفورماتور همچنين در هزينه‌ها با افزايش فاكتور برق اعمالي بر شاه‌خط‌هاي شركت برق از 8/0 تا 98/0 را صرفه‌جويي مي‌كند. اين جريان واكنشي بدست آمده با یو پی اس را مي‌كاهد بنابراين سايزبندي براي كابل‌كشي و Upstream Swichgear آن همچنين پيمايش اضافي شركت برق و احتمالاً هزينه‌هاي جريمه لازم است.

فاكتورهاي ديگر صرفه‌جويي هزينه

همچنين مسر بدون ترانسفورماتور مي‌تواند صرفه‌جويي‌هايي را حتي قبل از نصب ارائه دهد. در مثال قبلي، ما بحث دربارة بار KVA100 تحت پشتيباني 2 مدول KVA120 براي ايجاد افزودنگي N+1 پرداختم. اين آرايش بدين معناست كه در طول عمليات نرمال، KVA140 يا بيش از نيمي از ظرفيت كل UPS هدر مي‌رود. با اين وجود سيستم قبلي كه در آن KVA120 كوچكترين واحد ظرفيت UPS است تنها شيوة افزايش كاربرد UPS، بكارگيري تك مدول KVA120 است و مراكز ديتا بيشتري، اين اتلاف قابليت افزونه را غير قابل قبول مي‌دانند. روش‌ها UPS بدون ترانسفورماتور، مدولار از جمله سري UPSL POWER WAVE 9000DPA مي‌تواند بار KVA100 را در يك آرايش N+1 متشكل از سه مدول KVA50 در حالت اينورتر پشتيباني كند. اين “right sizing” (اندازة صحيح) ظرفيت اضافي را از KVA140 تا KVA50 را با صرفه‌جويي‌هاي مربوطه در فضاي كف و هزينه سرمايه‌اي مي‌كاهد. ظرفيت مي‌تواند بطور تصاعدي بعداً افزوده شود اگر رشد احتمالي در بار مركز ديتا، آن را ايجاد كند. مركز ديتا مي‌تواند با يك آرايش كوچكتر از طرح قبلي شروع كند و سطح موافق افزونگي را حفظ كند. در مثال POWER WAVE 9000DPA، مدولاريته با دستگاه‌هاي نصب شده بر روي قفسه‌هايي حاصل مي‌شود كه به يك فريم و چارچوب ايستاده 19” هماند شكل (1) دارد. اين مي‌تواند تا 5 مدول KVA50 را بپذيرد و ظرفيت KVA250 يا KVA200 با افزونگي N+1 ايجاد كند. تا 5 تا از اين چهارچوب‌ها مي‌توانند براي دستيابي به ظرفيت MVA1 با افزونه N+1 موازي قرار گيرند.

POWER WAVE 9000DPA با 5 مدول قفسه‌اي بدون ترانسفورماتور

جدا از سهولت و انعطاف‌پذيري مقياس‌بندي،  فشرده بودن كاربرد بدون ترانسفورماتور، مدولار را دارا میباشد. اين اولاً به خاطر آن است كه تكنولوژي كوچكتر از توپولوژي‌هاي داراي ترانسفورماتور است و ثانياً به اين خاطر كه اندازه صحيح بطور قابل توجهي ظرفيت هدررفت و سخت‌افزار را مي‌كاهد. كاربردهاي مقرون به صرفه بودن با حمل آغاز مي‌شود. سيستم KVA 1+180 بكار رفته با دو مدول اضافي حدود kg2300 وزن دارد و حدود m36/2 را اشغال مي‌كند. هزينه‌هاي حمل آن دو برابر يا بشتر از كاربرد مدولار 2+1 به وزن حدود kg379 و اشغال m315/1 خواهد بود. بنابراين هزينه‌هاي نصب حدود ٪86 بيشتر از سيستم قديمي خواهد بود كه m244/1 در مقايسه با سيستم مدولار m25/0 اشغال مي‌كند. در طول كاركرد، صرفه‌جويي‌ها هزينه‌اي نه‌تنها از پيشرفت‌هاي كارآيي بدون ترانسفورماتور ايجاد مي‌شود بلكه همچنين از كاهش اجزاي يدكي، هزينه‌هاي آموزشي و لجستيك بدست مي‌آيد زيرا تعميرات و تبادل به آساني در سطح مدولار كنترل مي‌شوند. بطور كل، Capex اضافه بايد در عرض يك سال بازيابي شود و اپراتور مركز ديتا را در استفاده از صرفه‌جويي‌هاي كارآيي بعلاوه مزاياي بيشتر تكنولوژي بدون ترانسفورماتور، آزاد گذارد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات و اطلاعات کامل یو پی اس در یزد و آدرس upsyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 80
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 8
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 42
:: بازدید سال : 541
:: بازدید کلی : 8852